NÁZOR: Násilí na Majdanu není pokojný protest. Akce vyvolává reakci.

Datum: 19.02.2014 | Autor: Redakce PN

Již několik měsíců sužují ukrajinskou metropoli Kyjev nepokoje. Násilí eskaluje, bohužel, z většiny médií vše vyznívá, jako kdyby vlk snědl Karkulku. Tím vlkem je policie a Karkulkou demonstranti. Je tomu tak? Vídáme čísla zraněných demonstrantů, počty mrtvých. O policii zmínky jen minimální... Česká televize a další naše média se předhání v podání informace, aby každý demonstrant vyzněl jako největší chudák a trpitel a ten zlý polda (z BERKUTu například) jako ten vrah. Podívejme se na věc tak, jak jí mohou vidět zasahující policisté v Kyjevě.

 

 

 

Delší dobu pozoruji polopravdy, či naprosté nesmysly v článcích, která česká média vydávají (případně v TV reportážích). Když se podívám zpětně, počátkem novodobých bludů bylo zřejmě Kosovo, kde se pravda uváděla pouze taková, která se ,,hodila do krámu". Nikdo již neviděl další vlivy a osobnosti, kteří nyní vládnou (Hasim Thaçi - zářný příklad. Velitel UČK, Senátem USA navržen na Nobelovu cenu za mír, nyní vyšetřován pro vraždy a obchod s orgány). Tak můžu pokračovat dál, základním vlivem je moc, bohatství, nerostné suroviny. Když je jeden z těchto vlivů, pravidelně se ,,pravda" ohýbá tak, jak se zrovna hodí.

 

Viktor Janukovyč byl ve svobodných volbách zvolen prezidentem. V tuto chvíli je v zemi nepřítel číslo jedna, což naše média samozřejmě též rády zvýrazní a polívčičku přihřejí (o politicích postupně odmítající domluvené státní návštěvy ani nemluvě...). Když si přečtete diskuze pod články (novinky.cz, blesk.cz, idnes.cz...) zjistíte, že s postupem Janukovyče mnozí souhlasí. Jeden z příspěvků, který získal pod článkem na novinkách nejvíce hlasů bylo tento:

 

Radek Hotový, Ostrava
O jaké dohodě pořád rádoby opozice mluví, vždyť Janukovyče jen vydírají. Nejdříve vyhraje Janukovyč demokraticky a poté, co dostal zemi na pokraji bankrotu po vládě „Oranžových“ svobodné volby. Pak před Vánocema vyvolá opozice hlasování o jeho nedůvěře, které vláda ustojí, jenže Náckové vyhrožují dál... Janukovyč opět (pokolikáté už) ukáže vlídnou tvář a nabídne další ústupky s tím že pokud do 17.2. se barikádníci stáhnou, propustí a amnestuje aktivisty. Což si Janukovyč a jeho lidé splnili, ale fašizující opozice ihned poté, co má své lidi propuštěné začně hned 18. další pogrom... Tohle je ta Vaše „demokracie“, pánové Jacenyuk a Kličko? Žádné gumové projektily, ostré na vás, verbež fašounská! S teroristy se nejedná – jakože označit Vaše požadavky za jednání je silně přitažené za vlasy, protože Vy jen diktujete, vydíráte, drancujete, zapalujete....., v USA byste byli dávno pod drnem! Pevně věřím, že Berkut vše ustojí, Janukovyč vyhlásí Stanné právo (což by si obhájil hned po Novém roce s prvním vhozeným Molotovem) a sjedná pořádek... To, že hoří sídlo Majdančiků v Domě odborů je jedině v pořádku.... Kdo seje vítr....

 

 

Když se podíváme na dostupné informace z Majdanu zjistíme, že bylo !!!postřeleno!!! více než 40 policistů, několik stovek bylo zraněno, z toho několik desítek vážně. K těm nejzávažnějším, život ohrožujícím patří těžké popáleniny. Jak jinak, z "Molotovova koktejlu", což je oblíbený prostředek demonstrantů. Jak by měl policista reagovat v okamžiku, kdy je ohrožen na životě a je o něj doslovně koktejl rozprsknut a on se ocitne v plamenech? Jak se zachovají jeho "parťáci"? Budou s otevřenou náručí vítat každého agresivního demonstranta? Nikoliv, zakročí k ochraně sebe, zdraví i majetku. Zničeno toho bylo již také více než dost. Bylo dáno jasné ultimátum, které popisuje i příspěvek pana Hotového z Ostravy. Výsledek? Pouze posílení agresorů na Majdanu. Nemluvím o všech, v žádném případě ne, ale o těch zvířatech, která média často opomíjí. I se mi příčí jim říci demonstranti.

 

Jeden z "demonstrantů" foto: AP

 

Demonstraci známe i my z naší historie, kupříkladu v roce 1989 "Sametovou revoluci" kde nebylo ničení všeho, co příjde do cesty, házení výbušnin, hořlavin a střelba. Současný stav na Majdanu si žádá zásah adekvátní situaci. A dost možná nasazení speciální jednotky BERKUT je řešením, jak zvládnout narůstající agresi i za cenu ztrát.

 

Omlouvám se, že jsem řekl svůj názor a pochopím, když mnozí se mnou souhlasit nebudou. Je to v pořádku, od toho máme demokracii a svobodu slova. Tu svobodu, kterou si mnozí vycinkali na Václaváku, ne vystříleli. Policie samozřejmě dělá řadu přešlapů, chyb (ponižování "demonstranta" před antonem jen v prádle atp), nemalou část bych ovšem přisuzoval celkovému vypětí a ztrátám ve vlastních řadách.

Štítky

Kyjev policie demonstrace

Ohodnoťte článek počtem hvězdiček

Zaujal Vás tento článek? Nebo se Vám článek nelíbil? Ohodnoťte hvězdičkami.

4.6 / 10

Související články

Přidej komentář




Váš příspěvek do diskuze:

Komentáře

avatar
Igor Chomenko Datum: 24.02.2014 Čas: 19:55

A pro poradek - banderovec nejsem a z vetsinou jejich nazoru nesouhlasim.

avatar
Igor Chomenko Datum: 24.02.2014 Čas: 19:32

Za chyby se omlouvam. Jsem samouk. To muj syn uz cestinu zvlada na vybornou. Musim ho pozadat o korekci.
Dekuji za uprimne prani a rovnez vam preji aby ve vasem state nikdy nic podobneho ne stalo jelikoz at uz se vam to libi nebo ne ziju tady s rodinou uz 22 let .A zatim odjizdet neplanuji. ))

avatar
Pierre Noel Datum: 24.02.2014 Čas: 14:59

Mily Igore
predne ti gratuluji k relativne dobre cestiny, tedy az na tvoji mimoradnou zalibu v pouzivani tzv. "tvrdeho y" Mozna je to symbolicke, proste jste vy Ukrajinci celkove tvrdsi, my zmekcili Cesi obecne povazujeme hazeni zapalnych lahvi na policisty za banditismus, stjene jako zapalovani pneumazik na namesti, i kdyz i u nas by se sanozrejme takovych magoru par naslo, ale drtiva vetsina lidi by to odsoudila. Pokud by u nas a v civilizovane Evrope obecne nekdo na demostranty zacal strilet, tak se lide rozutecou, ale vy jste jini gerojove, vy vytrvate a zapalite hromadu pneumatik a nachytate par Molotovu. Uprimne doufam, ze si tu svoji hrdinskou bitvu vybojujete na Ukrajine a nebudete ty svoje moresy tahat k nam a kdyz uz jsme u toho, tak si domu odvezte i ty vase banderovske vlajky, kterymi mavate na Vaclavaku a pred Hradem, vy nasi zadarmo drazi slovansti bratri. A pro poradek - policajt nejsem, pracuji ve zravotnictvi

avatar
Igor Chomenko Datum: 23.02.2014 Čas: 22:04

Zdravim.
Nahodou jsem zabrouslil na tento web. A nemohl jsem se zdrzet od komentare .
Kdyz demokrace tak demokrace, ze.
Chapu vase nazory jelikoz nejspis budete policisty povolanim a chapu ze soucitite z kolegy z Ukrajiny. Kdyby jste ale sledovaly deni od zacatku tak by jste vsimly ze demonstrace byly pokojne, a uz se lidi omalu rozchazely. Jenom ze nejaky blb dal prikaz k silovemu rozhonu studentu z namesti. A od te chvile se to zvrhlo a dopadlo jak dopadlo. Je mi lito kazdeho cloveka ktery tam zahynul at uz to byl policista nebo demonstrant. Ale nejak necapu ten velky nepomer obeti. Kde jste videly organizovane a vycvicene skupiny protestujicich? Tem par skupinkam chaotycky pobihajicim po ulici rikate ze jsou vycvicene? Jste prece profici, pobihaly by jste otevrene primo pod palbou z kalasnikovych a snajperu prikryvajic preklizkovym stitem??? Je mi smutno ze i na mnohe z vas zafungovala putinska propaganda. Znam par lidi z Majdanu osobne, jsou to obycejne obcane ktere jeste neztratily hrdost a dustojnost, ktere chteji zit normalne.
Pro Romana Kovaříka: Vlajka ukrajinske osvobozenecke armady neni fasistickou simbolikou a neni nikde ve svete zakazana. Toi byjste mohl take rovnou zakazat vlajky Slovenska, Rumunska, Bulharska ktere byly spojenci nacistu a jejich vlajky mimo drobnych zmen po staleti stejna do dnesniho dne.
Pro Leoše Sikoru; Krym je specialne ruskem osidlovan svymy obcany, aby to nedopadlo jako v Gruzii. Jak by se Vam libilo kdyby jste prijel do svych K. Varu a Vas tam zmlatily jako toho chudaka na videu. Toto prece je vase uzemi a oni musi respektovat zakony a zvyky a kulturu teto zeme. Nebo se mylim?
Na zaver dodam par odkazu na rozmyslenou, vemte si popkorn a uzijte zabavu kdyz branite tady rezim janukovice ktery nevahal nasadit proti ,,vycvicenym bandam teroristu,, nezkusene 18 lete kluky z povinne rocni sluzby.
http://www.youtube.com/watch?v=0DxkDiAcSF8
http://www.youtube.com/watch?v=vATEH1xIkt8
http://www.youtube.com/watch?v=qSvj8F_Br4M&feature=youtu.be
je z videi videt ,,organizovanost i spousta zbrani,, u tech koho cilene zabijely. Nebo spis popravovaly...

avatar
Marie Kédlová Datum: 23.02.2014 Čas: 22:00

Je to fašismus co se děje na ukrajině je to banda lidí kteří jsou schopni všeho jsou zfanatizovany jsou mezi nima co to berou jako hrdinství jsou využity lidma kterym jde jen o sebeněkteří jsou ještě děti myslím že by za to měli zodpovídat lidé kteři je do toho zatáhli prezident měl dát rozkaz zabíjeli už tak mlady mohlo byt méně obětí chovali se jak za Hitlera Váš názor byl správny

avatar
Leoš Sikora Datum: 23.02.2014 Čas: 07:55

Tohle je také výživné, vyplívá z toho že snajpeři byli z řad "rovolucionářů" a stříleli do vlastních aby eskalovali násilí, které by vyburcovalo lidi k příchodu na Majdan, protože tam jich bylo jen 5 000, jak včera v přenosu ČT24 přiznala sama Timošenková, což je zoufale málo a rozhodně to není celá Ukrajina.
Zajímavé je še nepokoje skončili jako když utne s koncem olympiády, náhoda že, když uvážímě že se Rusko do toho v době olympiády nechtělo veřejně motat.
http://from-ua.com/politics/e158b46e2ebb4.html
Z hlediska policistů je také výživné toto video
https://www.youtube.com/watch?v=2Dsu_ky5v3o&feature=player_embedded
A to že náměstí v Kyjevě není celá Ukrajina více než výmluvně ukazuje toto video :)
http://www.youtube.com/watch?v=_h_bRyNxYCM#t=26

avatar
Roman Kovařík Datum: 22.02.2014 Čas: 20:53

Musím souhlasit s Noelem, jak to, že mohou občané Ukrajiny na území ČR nedodržovat zákaz používání fašistických symbolů, je to vidět i na fotkách z youtube
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=228093770712222&set=np.69491890.1782768423&type=1&theater¬if_t=notify_me

avatar
J. Kanioková Datum: 22.02.2014 Čas: 16:51

Se zdejším článkem dost souhlasím. Ale myslím si, že tam prakticky není možné čekat nějaké změny k lepšímu, pokud zůstane Ukrajina v celku. Lákání z EU je nefér, západ chtěl jen další odbytiště a další možnosti pro své investory a levné subdodavatele.

Problém Ukrajiny není boj hodných se zlými. Země je rozdělená na proruskou východní polovinu a velmi specifickou polovinu západní. Nelze o ni ale až tak říci, že je proevropská. Je spíše hodně národně orientovaná. Opozice samotná je směsicí různých frakcí od vyloženě proevropských až po silně nacionalistické.
Ukrajina má ale další " extras "... 1/Skoro 50 milionů obyvatel, z nichž je víc než polovina na nebo pod hranicí chudoby .... 2/Nezaměstnanost 30%, jsou oblasti, kde se blíží ke 100% .... 3/Ekonomika země je před krachem .... 4/Astronomický dluh země
5/Obrovská míra korupce (s námi nesrovnatelná), organizovaný zločin prorostlý do všech pater politiky .... 6/Všechny vlády na celostátní a na regionální úrovni kradly a kradou dále .. 7/ Země patří do sféry vlivu Ruska a to se Ukrajiny nikdy nebude chtít dobrovolně vzdát, protože nechce mít armádní objekty jiných "mocností" blízko svých hranic... 8/Z rozhovorů s Ukrajinci, kteří se dají počítat k odpůrcům režimu jsem vyrozuměl, že jim nejde o evropské ideje, ale spíš o evropské peníze ... 9/Případná finanční pomoc EU by z velké části skončila v rukou mafie... Myslím, že EU by měla konečně najít odvahu říci férově toto : My o Ukrajinu - alespoň v tomto stavu - nestojíme. A hlavně - nemáme na to!"

Ukrajina - syrsky scenař pokračuje, připravme se na uprchliky - http://jdem.cz/9ptw8
Posloupnost událostí v jednání EU s Ukrajinou: http://jdem.cz/9pwf4

avatar
Pierre Noel Datum: 22.02.2014 Čas: 16:49

Mimochodem, kde jde byli pani policajti, kdyz na Vaclavaku a pred Hradem pobihali demostranti za svobodu a demokracii s cervenocernou vlajkou Ukrajinske povstalecke armady? Ten vas pristup k tzv. neonacistum je ponekud selektivni.

avatar
Pierre Noel Datum: 22.02.2014 Čas: 16:45

To snad ani neni mozny. Ja bezvyhradne souhlasim s poicajtem :-)